marți, 8 ianuarie 2013

Placinta cu mere





Este o placinta cu aluat fraged,foarte gustoasa si destul de dulce , o mica bomba de calorii :)
Dar merita !

Ingrediente aluat:

300 g. faina
200 g. margarina
150 g. zahar
un ou
jumatate lingurita sare
o lingurita praf de copt

Pentru umplutura:
2 linguri gem ( eu am pus de piersici)
5-6 mere
3 linguri zahar
o lingura gris
1/2 - 1 lingurita scortisoara, in functie de preferinte.


Se pune faina intr-un castron si se amesteca cu zaharul, sarea si praful de copt. Se adauga oul si margarina taiata in bucati, amestecandu-le pe toate, cu varful degetelor, pana se incorporeaza toata faina. Se framanta aluatul pana nu se mai lipeste de maini, se infasoara in folie transparenta si se pune in frigider unde se lasa macar 30 min.
Intre timp se curata merele, se dau pe razatoare si se calesc putin impreuna cu zaharul. Ca sa nu se coloreze,se pot adauga cateva picaturi de zeama de lamaie. Dupa ce se ia de pe foc,se adauga grisul si scortisoara. Gemul se incalzeste usor,ca sa fie mai moale si mai usor de intins.
Dupa ce a stat la rece,aluatul se scoate pe blatul de lucru,infainat,se ia trei sferturi din el si se intinde. Ca sa fie mai usor,se intinde direct pe foaia de copt,dupa care se pune in tava. Eu am folosit una rotunda,de 28 cm. Peste aluat se pune gemul,care se intinde si peste se adauga merele. Din aluatul ramas se intinde o foaie din care se taie fasii si se face grilajul ce se aseaza peste mere.

Se introduce la cuptor, la foc potrivit,pana cand incepe sa se rumeneasca deasupra. Am uitat sa ma uit la ceas :) , dar cred ca am lasat-o in jur de o ora.
Se lasa sa se raceasca inainte de a taia placinta. La servire,se poate presara zahar pudra peste felie.


Pofta buna !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...